RSS
    

Hlavná navigácia:

Preskočiť hlavnú navigáciu

Strategická rada pre eGovernment odporúča prioritne riešiť 4 najčastejšie životné situácie občanov a 1 pre podnikateľov

11.03.2011 09:15

V utorok 8. marca 2011 na Úrade vlády v Bratislave prvýkrát zasadala Strategická rada pre eGovernment. Jej rokovanie viedla predsedníčka vlády SR Iveta Radičová. Strategická rada prerokovala materiál navrhujúci zásadnú elimináciu administratívnych povinností občanov a podnikateľov, ktorý predloží splnomocnenec vlády pre informačnú spoločnosť Roland Sill na rokovanie vlády. Už v prvom kroku sa eliminuje zhruba 35 administratívnych povinností v piatich vybraných životných situáciách. Vo vzťahu k občanom sa jedná o zjednodušenie väčšiny bežných situácii, ktoré reprezentujú zhruba 76 % kontaktov s verejnou správou

Strategická rada pre eGovernment odporučila prioritne riešiť nasledujúce štyri najčastejšie životné situácie občanov a jednu pre podnikateľov:

  • podávanie daňového priznania pre zamestnancov
  • narodenie dieťaťa a ďalšie udalosti súvisiace so zmenami v matrike
  • registrácia vozidla
  • presťahovanie – oznámenie o zmene trvalého bydliska
  • účasť na verejnom obstarávaní

V každej životnej situácii existuje viacero administratívnych povinností, spolu až zhruba 35. Pri všetkých týchto povinnostiach ľudia musia informovať niektorú inštitúciu verejnej správy o skutočnosti, ktorá je už známa inej inštitúcií. Pri zabezpečení elektronického informačného prepojenia tak nie je žiaden dôvod ďalej ľudí zaťažovať podobnými oznamovacími povinnosťami.

Po eliminácií navrhovaných povinností už väčšina ľudí (či už priamo oni alebo cez zamestnávateľa) nebude napríklad musieť podávať daňové priznania, pretože daňové úrady už informáciou o výške príjmu disponujú. Podobne napríklad mamičky nebudú musieť opakovane komunikovať s viacerými inštitúciami a znovu dokladovať, že sa im narodilo dieťa. Zjednoduší sa aj registrácia vozidla a tiež sa eliminuje väčšina povinností súvisiaca s presťahovaním sa. Pre podnikateľov sa zruší dokladovanie 6 potvrdení, ktoré musia doložiť, ak sa chcú zúčastniť na verejnom obstarávaní.

Väčšinu týchto povinností je možné eliminovať pomerne skoro, v závislosti na čerpaní Operačného programu Informatizácia spoločnosti už v horizonte 12 – 18 mesiacov.

 

 


Zdroj: ÚV SR Späť »
Po Ut St Š Pi So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Anketa
V rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014-2020 bude MFSR zodpovedným orgánom za plnenie cieľov jeho prioritnej osi 7 Informačná spoločnosť. Ktorý z nasledujúcich vybraných cieľov prioritnej osi 7 považujete vy osobne za najdôležitejší?

Rozširovanie vládneho cloudu
83341
Rozvoj elektronických služieb pre občanov a podnikateľov
100431
Pokrytie všetkých domácností širokopásmovým internetom s rýchlosťou min. 30Mbit/s
60766
Zvyšovanie dostupnosti údajov verejnej správy prostredníctvom otvorených dát
22659
Podpora prebiehajúcej reformy verejnej správy prostriedkami IKT (informačno-komunikačné technológie)
87378
 
Staršie ankety
Pridať do obľúbených | Správca obsahu (ÚPVII) | Technická podpora (Datacentrum) | Právne informácie | RSS | Mapa stránok | Vyhlásenie o prístupnosti
© 2009 Ministerstvo financií Slovenskej republiky
Začiatok stránky