Hlavná navigácia:
Preskočiť hlavnú navigáciu
K dnešnému dňu je zriadených 322 974 elektronických schránok právnických osôb01.08.2016 17:05
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) k dnešnému dňu zriadila 322 974 schránok právnických osôb na doručovanie úradných rozhodnutí. Podľa generálneho riaditeľa Norberta Molnára proces zriaďovania týchto schránok prebehol bezproblémovo a v prípade akýchkoľvek otázok môžu štatutárni zástupcovia právnických osôb kontaktovať v pracovných dňoch od 8:00 do 18:00 Kontaktné centrum NASES na telefónnom čísle +421 2 35 803 083. Schránka sa automaticky aktivuje prvým prihlásením. V prípade, že sa štatutárny zástupca do nej neprihlási do konca roka, od 1. januára 2017 bude jeho schránka aktivovaná na doručovanie automaticky. Na doručenú poštu v schránke si užívatelia potom nastaviť notifikácie, či už na e-mail alebo SMS. Zároveň môžu poveriť inú osobu na vstup do schránky. Elektronicky doručené úradné rozhodnutie je rovnocenné rozhodnutiu, ktoré orgán verejnej moci doručuje v papierovej forme. Právnickým osobám môžu teda orgány verejnej moci do aktivovaných elektronických schránok doručovať napr. oznámenia a rozhodnutia úradov, súdne rozhodnutia a pod. V prípade, že majú zaručený elektronický podpis (ZEP), môžu schránky využívať aj na aktívnu komunikáciu so štátom. Povinná aktivácia sa týka len právnických osôb a zapísaných organizačných zložiek, ktoré majú sídlo na území Slovenskej republiky. Netýka sa malých živnostníkov – teda fyzických osôb – podnikateľov. Prístup do elektronických schránok majú štatutárni zástupcovia spoločností. Aby sa štatutárny zástupca právnickej osoby mohol prihlásiť do elektronickej schránky a komunikovať elektronicky, potrebuje občiansky preukaz s čipom a bezpečnostný osobný kód, tzv. BOK. Ten si vybaví na oddelení dokladov na polícii alebo v jednom z Klientskych centier.
|
![]() Anketa
|